Posts tonen met het label textile page. Alle posts tonen
Posts tonen met het label textile page. Alle posts tonen

maandag 25 maart 2013

textielboek is af

 I have finally finished my fiberbook. I received these pages through a swap on stitchin'  fingers. This swap was way back in 2010.  My theme was Jugendstil or Art Nouveau. 
Here you see the front page that I added. I applied a screenprint onto one of my hand dyed cottons. I ironed on the pattern of the twig and painted it in. The lettering was copied from a book and colored with fineliner.

Eindelijk heb ik m'n textielboek afgemaakt.  Deze pagina's zijn van een ruil in 2010 via stitchin'  fingers.
Mijn thema was Jugendstil, in ons land ook wel slaoliestijl genoemd. 
Hier zie je de voorpagina die ik zelf heb gemaakt. Ik heb een screenprint op een van m'n handgeverfde stoffen aangebracht. Vervolgens heb ik een strijkpatroon opgestreken en die ingeschilderd. Als laatste heb ik de letters uit een boek overgenomen en ingekleurd.  
 Here you can see the book from the side. Its nice and chunky.
I keep picking it up to look through and I'm delighted to own it.
Hier kun je het boek van de zijkant zien. Het is mooi dik.
Ik blij het oppakken om door te kijken. Ik ben blij dat deze van mij is.
 
Here you can see inside the book, just a random pick as each and every page is lovely to see.

Hier kun je in het boek kijken, zomaar ergens opengeslagen want iedere pagina is prachtig. 
 Another view inside the book.
Such a variety in styles and techniques.

Nog een kijkje in het boek.
Zo'n verschil in stijlen en technieken
At the last page of the book I listed the names of those who made pages for my book and I added the countries where the live. It's so nice to have these pieces of art from all over the world.
Thank you all for your lovely work.
For more posts about the swaps click here 

Op de laatste pagina van het boek heb ik een lijst geschreven met de namen van ieder die een pagina voor dit boek heeft gemaakt plus de landen waar ze wonen. Het is zo leuk om te zien dat ze van over de hele wereld komen.
Allemaal bedankt voor jullie mooie werk.
Wil je meer lezen over de geruilde pagina's  klik dan hier.  .

zondag 28 augustus 2011

zentangle, gehaakt gordijn en masker


Here's my second zentangle. I'm not happy with the lines within the oval in the middle. Also I accidentally continued with a black pen after taking a brake. It was meant to be all brown.
Dit is mijn tweede zentangle. Ik vind de lijnen in het ovaal in 't midden niet mooi geworden. Bovendien ben ik bij vergissing na een pauze verder gegaan met zwart. Ik had ook deze helemaal in 't bruin willen tekenen.

Tonight Jose and Abdul have put up my crocheted lace curtains for me. The shades were removed to make place and now I can finally enjoy the result of my work. It measures over 60 cm high and more than 2 meter wide.
Vanavond hebben Jose en Abdul voor mij m'n gehaakte gordijntjes opgehangen. De rolgordijn zijn verwijderd om plaats te maken. Eindelijk kan ik genieten van het resultaat van m'n werk. De gordijntjes zijn samen ruim 60 cm hoog en meer dan 2 meter breed.


Quite some time ago I started to make a fabricpage with a mask theme. I didn't like how it turned out at all. Now I finally decided to start over again with a different design. I put red organza decorated with stars on top of aqua colored satin and started beading. I like it much better now but have still a lot to do.

Geruime tijd geleden ben ik begonnen met het maken van een textielpagina met het thema masker. Het resultaat stond me helemaal niet aan. Ik heb de knoop doorgehakt en ben opnieuw begonnen. Ik heb rode, met sterretjes bedrukte organza over aquablauwe satijn gespannen en zit nu dit masker te maken van kralen. Een heel werk maar het ziet er ten minste beter uit.