Posts tonen met het label embellishment. Alle posts tonen
Posts tonen met het label embellishment. Alle posts tonen

woensdag 7 november 2012

Tammy's block

This is Tammy's block for the forests and woods round robin. I was the first to work on her block. She wants the block to have a spooky feel and she told me she liked this weeping willow so much. So I added the willow and then some.
Dit is het blok van Tammy voor de bossen en wouden estafette. Ik ben de eerste om aan dit blok te werken. Tammy wil een blok met een wat griezelige uitstraling en ze heeft me verteld dat ze deze treurwilg zo mooi vindt. Dus heb ik de wilg geborduurd en nog wat meer.
I've added 2 mushrooms. Needlelace caps, filled stems, undergrowth a bouclé kntting thread.
Ik heb 2 paddestoelen gemaakt. Naaldkant hoeden, opgevulde stelen, ondergrond een bouclé breigaren.
Here you can see that the caps are open at the bottom.
Hier kun je zien dat de hoeden van onder open zijn.
Raspberries and little red flowers in cast on stitch. Berries are made by covering a pohy bead with small glass beads. A spiderweb in glistering thread adds to the spookiness.
Frambozen en kleine rode bloemen. Frambozen zijn gemaakt van een rosettakraal omhult met kleine glaskralen. Een spinneweb van glinsterend garen verhoogd het griezelgehalte van het blok.
I posted this pic before, but here is the weeping willow, stitched from hand painted perl yarn.
Deze foto heb ik al eerder gepost, maar hier is nog een de treurwilg, geborduurd van handgeverfd garen.
The making of the caps.
Zo worden de hoedjes gemaakt.

woensdag 5 september 2012

crazy quilt round robin

It has been a long time, but now I'm going to participate in a traditional crazy quilt round robin of the cqint group. The theme is woodlands and forests. I love that. Here is the block I pieced for this.
Het is lang geleden maar nu ga ik weer meedoen met een traditionele crazy quilt estafette van de cqint groep. Het thema is bosland en wouden. Daar ben ik gek op. Hier is 't blok dat ik hiervoor in elkaar heb gezet.
Since I have to wait until half September before this gets started and I got impatient I started a little embroidery at the top in Brazilian embroidery. I often let motifs cross seams because it gives a block more unity.
Aangezien we pas half semptember beginnen en ik ongeduldig werd ben ik zelf vast met wat borduurwerk aan m'n blok begonnen. Dit is Braziliaans borduurwerk. Ik laat geregeld motieven over zomen heen lopen omdat dit het blok meer eenheid geeft.
I'm using 3 shades of yellow and 2 shades of green. All embroidery will be surrounded by the fine greenery and the heart of the center flower will get some embroidery, probably French knots. When all greenery is done I will add tiny French knots all over using only I thread of floss. Don't know yet whether that'll be cotton or rayon for a little shine.
Ik gebruik 3 tinten geel en 2 tinten groen. Al het borduurwerk zal worden omringd door het fijne groen en het hart van de bloem in het middel wordt ook geborduurd, waarschijnlijk in knoopjessteek. Als al het fijne groen is gedaan komen er nog hele kleine knoopjessteekjes tussen van slechts 1 draadje garen. Moet nog beslissen of dat katoen wordt  of rayon  voor de glans.

woensdag 18 juni 2008

tag update

Some posts ago I showed you the nakid tags that I made for the tag swap on cqi. All three are embellished now and these are the results. For the 1rst I simply followed the print on the fabric. That felt like cheating. #2 is kept in purple/dusty pink colors. The tatted motif and the green print were from a swap and looked great on this tag. #3 is all green with hints of brown. I crocheted the basket and the S shape lazy daisies are done with yarn I dyed some time ago. The butterfly and green/gold trim were received in a swap. I used chenille embroidery thread for the pussy willows.

Een aantal berichten geleden liet ik de labelsvzien die ik had gemaakt voor een ruil op cqi. Alle drie zijn nu versierd en zie hier het resultaat. Voor de eerste heb ik simpelweg de print op de stof gevolgd. Dat voelt als de boel beduvelen. #2 is in paars/oudroze gehouden. Het frivolité motief en het groene bandje heb ik via een ruil gekregen en pasten prachtig bij dit label.
#3 is in groene kleuren met een beetje bruin. Ik heb het mandje gehaakt en het garen voor de kettingsteken van de S vorm heb ik enige tijd geleden zelf geverfd. Het vlindertje en het goud met groene bandje heb ik via een ruil gekregen. Voor de katjes heb ik chenille garen gebruikt.

maandag 19 mei 2008

second heart

Today I finished my second heart. Again soft colors, this time I added sweetheart roses.
Vandaag heb ik m'n tweede hart afgemaakt. Weer zachte kleuren en deze keer met zijden roosjes.