vrijdag 4 juli 2008

aa and scrumbling


A few days ago I received a wonderfull book by Jenny Dowde called Freeform Knitting and Crochet. I love this book and the projects and ideas in it are so inspiring. As my first try on this technique I chose to knit a log cabin and use it for an Album Amicorum. Starting with the grey/pink variegated yarn in the middle I knitted rows around and around, just like you sew a log cabin. When finished I added a piece of pretreated Tyvek which colors fitted right in with this small knitted piece. Furtheron I added blue beads, they were today's find at the Action. This aa is for Simone. So at the back I wrote a saying (live with your eyes open wide and keep believing your eyes) and added heat stamped piece of fun foam in which I put 2 eyelets and a punched fun foam flower which I attached with a brad. Now it will go into the mail, to Simone.

Een paar dagen geleden ontving ik het boek 'freeform knitting and crochet' van Jenny Dowde en ik vind het een geweldig inspirerend boek. Mijn eerste projekt in deze techniek is een gebreide log cabin geworden, die ik vervolgens heb gebruikt om een album amicorum quiltje voor Simone van te maken. ik ben begonnen met breien met het grijs/roze gemeleerde garen in het midden. van daar uit ben ik stroken in allerlei garens en kleuren blijven toevoegen tot het de juiste maat had. als laatste heb ik met een dubbele draad in 2 kleuren het stukje omgehaakt. vervolgens heb ik een stukje bewerkte tyvek in bijpassende kleur opgenaaid en blauwe kralen die ik vandaag heb gevonden bij de Action. Op de achterkant heb ik een spreuk geschreven. Ik heb een stukje foam dat ik had verhit en toen in gestempeld voorzien van eyelets(nestelringetjes) en opgenaaid en een bloemetje dat ik uit foam had geponst heb ik met een brad(splitpen) bevestigd. Nu kan deze op de post naar Simone.

Geen opmerkingen: