dinsdag 16 juli 2013

het begon met een stempel..../it started with a stamp.....

 I made this stamp from fun foam on a piece of wood.
Ik maakte deze stempel op een blok hout.
I used the stamp on a piece of cotton.
Ik gebruikte de stempel op een stuk katoen.
I cut out a piece of 15 x 15 cm twice.
I added a silk screen print, embroidered stems and made poppies using a small circle of red cotton and 3 circles of red organza on top held together with French knots.
Ik heb twee stukjes van 15 bij 15 cm uitgeknipt. Een zeefdruk erop, stelen geborduurd, voor de klaprozen een kleine rode katoenen cirkel  met daarop 3 wat grotere organza cirkels, op elkaar vastgemaakt met franse knoopjes.
Dandalions started out the same way with yellow cotton and organza. Long straight stitches radiating from the middle. Then threads were pulled out grom the organza that wasn't embroidered.
Paardebloemen begonnen net zo als de klaprozen, maar dan in 't geel. Het hart is met lange steken vastgezet, waarna van de organza die buiten de borduursteken valt de draden zijn uitgetrokken. 
This is the piece of fabric onto which I tested the screenprint. It's 30 cm wide. I meant to do small white flowers on this one but they kinda disappeared, white doesn't stand out on this fabric. So I used small autumn leaves from my stash.
Dit is het stuk stof waarop ik m'n zeefdrukken eerst heb getest. Het is 30 cm breed. Ik wilde witte bloemetjes maken maar die kwamen niet goed uit op de stof. Toen heb ik maar kleine herfstbladeren gebruikt uit m'n voorraad.

4 opmerkingen:

margaret zei

such creativity, your foam blocks have worked well and the flowers look lovely

Ellen zei

Leuk ,leuk .......om te zien wat je met de stempel doet.
Gr Ellen

Marjo zei

Mooie composities

Marloes zei

ze zijn allemaal leuk! Groetjes!