donderdag 5 december 2013

workshop orchideeën fotograferen

In October I attended a workshop photographing orchids by Hans Clauzing in the Hortus Botanicus in Leiden. It was a great workshop and I recommend to anyone who gets the chance to take one.
Here´s the blog of another participant of this workshop.
In oktober heb ik een workshop orchideeën fotograferen door Hans Clauzing in de Hortus Botanicus in Leiden gevolgd. Het was een heel goede workshop en ik kan 't iedereen aanbevelen.
Hier is het blog van iemand anders die meedeed aan deze workshop.






 Below a group of 4 flowers. Each orchid has 6 petals. The long purple slip and the dotted small slip belong to one flower each.
Hieronder een groepje van 4 bloemen. Iedere orchidee bestaat uit 6 kroonbladen. De lange slip en het korte schilde met stippen horen telkens bij een bloem.
bulbophyllum plumatum.










.






I had a lot of trouble getting good pictures of the orchid below.
Het was moeilijk om van de orchidee hieronder een goede foto te maken.






I really like the yellow orchids below.
Ik vind de gele strengen hieronder heel apart.
Dendrochilum latifolium ssp macranthum
filippijnen/philippines










 
liparis viridiflora 
Malaysia/Maleisië

dendrobium macrophylium





below another one that played hard to get
hieronder nog een die lastig scherp viel te stellen

 dendrobium spectabile








 bulbophilium medusa
a lot of small flowers together
een heleboel kleine bloempjes bij elkaar









dendrobium antennatum



















2 opmerkingen:

margaret zei

such a wonderful set of photos and orchids I did not know existed, they must take a lot of care to nurture but so worth it. There is one that reminded me of a banana skin!. Will be coming back and having another look.

Jennifer zei

Hoi Cobi! Prachtig al die foto's!
Ik zie dat je de namen ook beter hebt opgeschreven dan ik.
Tijdens de workshop heb ik me vooral beziggehouden met zo dichtbij mogelijk. Maar nu ik jouw foto's zo zie, denk ik dat ik ook meer overzichtsfoto's had moeten maken, van de hele bloem zeg maar.
Ik heb de rest van je blog ook even bekeken. Ik snap nu beter wat je tijdens de lunch allemaal aan ons uitlegde. Zitten mooie dingen bij! Je moet je zeker meer gaan verdiepen in de botanische tekenkunst, dat zal zeker goede inspiratie en basis voor je plantenquilts opleveren. Ik probeer me ook te verdiepen in de botanische kunst. Kijk maar eens op mijn blog.
Succes! En misschien wel een keer tot ziens in de Hortus!

Groetjes, Jennifer