donderdag 4 juni 2009

what I've been up to

this month's fabric page was for Janny and her theme was vintage. I didn't know how to interpret this theme so I asked Gerry for advice. her explanation made me think of 'nostalgic'. that made me think of the children's books my parents used to read to my brother and me. I still have a collection of those. so I looked them through for a fitting picture, which I copied and embroidered using 4 shades of one color onto handdyed cotton of the same color. Janny I'm glad you like the result.
deze maand was het mijn beurt om voor Janny een textielpagina te maken. haar thema is vintage. ik wist niet wat ik daarvan moest denken dus vroeg ik Gerry om raad. naar aanleiding van haar uitleg heb ik besloten voor nostalgie te gaan. ik moest denken aan de boekjes van van de Hulst die mijn ouders mijn broer en mij vroeger voorlazen. ik heb er zelf een stel van dus heb ik ze doorgebladerd op zoek naar een geschikte afbeelding. die heb ik overgenomen en geborduurd in 4 tinten van 1 kleur op handgeverfde katoen in dezelfde kleur. Janny ik ben blij dat het naar je zin is geworden.

here I've been working on Janet's spiders and webs rr block. the honeysuckle on my balcony had started to flower and that inspired me to embroider them onto the block.
hier heb ik zitten borduren op Janet's spinnen en webs rr blok. de kamperfoelie op mijn balkon is begonnen te bloeien en dat inspireerde me om ze ook op het blok te borduren. komt goed uit op het zwart.

3 opmerkingen:

Simona zei

They are beautiful, Cobi!

murgelchen zei

Hello Cobi,

your page for Janny is wonderful.

LG,
Helga

Janny de Roo zei

Ik vind hem geweldig !! Nogmaals bedankt !