zondag 25 september 2011

zonnehoed

I enjoyed the new technique a lot, so I made another one. I drew a big flower on a bright colored, hand dyed cotton. While stitching the background I ran out of yarn and couldn't find the same yarn again.
Ik vind de nieuwe techniek erg leuk, dus heb ik er nog eentje gemaakt. Ik heb een grote bloem getekend op een fel gekleurde, handgeverfde katoen. Toen ik de achtergrond aan 't stikken was, raakte het garen op en ik kon dezelfde kleur niet meer kopen.

 I found a matching, variegated yarn with which I finished the background. I think it looks real good.
Ik vond wel een bijpassend, gemêleerd garen waarmee ik de achtergrond heb afgemaakt. Ik vind het mooi passen.
 Here you can see the piece after painting the flower. Pearl brown for the cone, a watered down dark red for the petals which flowed a bit too much. I painted some pearl dark red on top. 2 colors of green for the stem.
Hier zie je het werk na het verven van de bloem. Parelmoer bruin voor het hart, een verdund bordeau voor de lintbloemen, dat is een beetje doorgelopen. Ik heb er weer wat parelmoer bordeau overheen geverfd. 2 kleuren groen voor de steel met schutblaadje.
                                   
Last touch was toning down the bright color of the background with white paintstick to get more contrast with the flower.
Als laatse de helderheid van achtergrond afgezwakt met witte paintstick zodat er meer contrast  met de bloem ontstaat.

3 opmerkingen:

Ellen zei

Weer erg mooi Coby,neem je ze mee volgende week???

Suztats zei

Very effective! I can only imagine all the texture in real.

christina zei

ik weet het nu zeker. Ik ga dat boek ook kopen. Vind het zo mooi wat je ervan hebt gemaakt. Alleen dat verven had voor mijn niet gehoeven.