maandag 20 april 2009


I finally finished the 5 petals for the Hellebore. As you can see, I used variegated thread to do them.
Helinä has received the fabric page I made for her. she wanted trees in a forest. that's how I got started with all the trees and landscapes.

At my table I have a bouquet of red double tulips and they really don't look much like tulips at all.

I have done my first trials of tray dyeing. I did 4 trays, one with a wow print + a mop cloth + a tiny piece all in neat folds and dyed with dark purple and opaliet(yellow), one with a long piece gathered randomly and dyed with dark purple and opaliet (the all filled tray see pic), the third a mix of folds and random gathers in rose brown and opaliet (half filled tray see pic) and the last one gathered in small swirls and twists dyed with cerulean and dark purple. the first three are already being rinsed but the last one will batch overnight for the cerulean.
results tomorrow


ik kan eindelijk de textielpagina laten zien die ik voor Helinä heb gemaakt want hij is in Finland aangekomen.
hier een foto van een paar van de tulpen die m'n tafel sieren. mooie dubbele bloemen die bijna niet meer op tulpen lijken.
vandaag heb ik twee dingen gedaan nl. stofverven en de blaadjes voor de kerstroos afmaken. ik ben blij dat ik dat gepietepeuter af heb!
het stofverven heb ik gedaan nav het boek tray dyeing. ik heb 4 bakjes gedaan. te beginnen met een bakje waarin ik 1) een lapje met wit op wit print 2) een kliederlap 3) minilapje van pitjeskatoen harmonica gevouwen heb en op de vouwen geverfd met donkerpaars en tussen de vouwen met opaliet (geel). volgende bakje heeft een gefrommelde lap die over de hele bodem van het bakje ligt (zie onderste foto) en is geverfd met donkerpaars en opaliet. derde bakje is voor de helft gevuld zowel gefrommeld als wat rechte plooien gevouwen (foto hieronder) en geverfd met rose brown (rozebruin) en opaliet. in het vierde bakje heb ik de lap kleine spiraaltjes gegeven en geverfd met cerulean (helblauw) en donkerpaars. de eerste drie worden al gespoeld maar de laatste laat ik de hele nacht inwerken vanwege de cerulean.
morgen de resultaten.
















2 opmerkingen:

murgelchen zei

A wonderful page.
LG,
Helga

Ati zei

O mijn hemel, nu heb ik erop geklikt en vergroot en zie ik wat je gedaan hebt, naaldkant! Ooit heb ik een cursus naaldkant gedaan, na de cursus gestopt, het was té tijdrovend! Kantklossen met klosjes gaat veel sneller :)
Mooie bladzijde voor Helinä!