zondag 26 april 2009

Sandra made this lovely fibercard in crazy patchworkstyle for me for the green swap. I love it Sandra, very springlike.
Sandra heeft deze mooie textielkaart in crazy patchwork stijl voor my gemaakt voor de groene ruil. Ik vind 'm heel mooi Sandra, echt voor de lente.

I'm working on Ann's crazy quilt rr block with spiders and webs theme. I'm doing a stumpwork motif of needle lace Hellebore, blackberries and fruiting ivy. For the blackberries I've chosen to use ochre variegated thread because it matches well with the colors of the block. I did 3 blackberries that I'll applique. Of course I will not waste the fabric in my tiny hoop so I'm filling the remaining space with more blackberries in all sorts of variegated thread for future projects.
Ik ben bezig met het crazy quilt estafette blok van Ann, thema spinnen en webben. Ik maak een stumpwork motief met een kerstroos in naaldkant, bramen en klimop bessen. Voor de bramen heb ik een okerkleurig gemeleerd garen gekozen omdat dat het mooist combineerd met het blok. Omdat ik nog ruimte op de stof over had vul ik die met meer bramen in allerhande kleuren. Die kan ik prima gebruiken in toekomstige projecten. De borduurring meet 10 cm doorsnede.


When ironing the finished block the hot iron caused 2 tiny holes in the spiderweb fabric. Ann asked if anyone could cover them, so I did. I put this vine with silk ribbon leaves on top, The handdyed ribbon is from Vikky Clayton. I also added a spider piercing.
Toen Ann het blok streek maakte de hete bout een paar kleine gaatjes in de stof met het web, Ze vroeg of iemand er overheen wilde borduren en dat heb ik gedaan. Ik heb deze rank eroverheen gemaakt en blaadjes van zijdelint gemaakt. Het lint heb ik besteld bij Vikky Clayton. Ik heb ook een spinnen piercing door het web geprikt.



the fruiting ivy.
bessen van de klimop

1 opmerking:

Thelma zei

Beautiful leaves Cobi. Love those colors!