maandag 13 april 2009

rubbing

This week I received a set of rubbing plates I'd ordered from Zijdelings I decided to use them for the yellow swap at the fibermail group. I used handdyed beige cotton and used a deep yellow paintstick as you can see at the top picture. Second pic shows how I put 1 layer of organza on top, stitched between the painted lines with variegated yellow/orange yarn from Madeira and added some yellow beads. I'm pondering on whether I should cut open the lines between the stitching, burn them open or leave them as is. Advice, suggestions?
Deze week kwam m'n bestelling van Zijdelings, met onder andere m'n setje rubbing plates. Aangezien we bij de Fibermail groep een ruil van gele kaarten hebben, leek me dat een goede gelegenheid om ze uit te proberen. Op de bovenste foto kun je zien dat ik voor de stof een beige handgeverfd lapje heb gebruikt en een afbeelding heb gemaakt met een donkergele paintstick. Tweede foto laat het vervolg zien. Ik heb een laagje organza over de afbeelding gelegd en het geheel doorgestikt met gemeleerd oranje/geel garen van Madeira. Vervolgens gele kraaltjes opgenaaid. Nu twijfel ik of ik de lijnen tussen de stiksels zal openknippen, openbranden/smelten of ze zo zal laten. Advies, suggesties?

1 opmerking:

Doreen G zei

How beautiful this is Cobi.
Sorry but I can't help with suggestions except to say I like it as is.