zondag 19 april 2009

this is the fabric page I made for Jeanne as a surprise. Jeanne had to back out the swap because of eye problems. its such a pity and disappointment when your health gets in the way of all fun things. I was doing landscapes and Jeanne initially had chosen for seasons as her theme I figured I could give a landscape a spring touch. the page is now with her in Switzerland so I can show it here and not spoil the surprise.
When I got Margreet's fabric page, shown in my previous post, she send along this pretty card. Margreet does gorgeous paper cutting and this is an example of her work. I admire her for this.
Third picture is my lace pad for making petals for a Hellebore. Each petal has an outline of wire. One petal done, one halfway and 3 more to go. I'm doing the needle lace with one strand of variegated DMC floss. What a job!

als eerste een textielpagina die ik voor Jeanne heb gemaakt als verrassing. Jeanne moest zich uit de ruil terugtrekken vanwege problemen met haar ogen. zo jammer als je door gezondheidsproblemen niet mee kunt doen. ik was bezig met landschapjes en Jeanne had graag textielpagina's met als thema de seizoenen, zo'n landschapje kun je makkelijk een lente aankleding geven. nu de pagina in Zwitserland is aangekomen kan ik 'm hier ook laten zien zonder de verrassing te bederven.
In mijn eerdere post heb ik de textielpagina laten zien die ik van Margreet heb gekregen. Bij de pagina zat ook deze prachtige kaart. Margreet maakt heel erg mooi knipwerk en de kaart is daar een voorbeeld van en die wilde ik graag laten zien. Ik heb veel bewondering voor haar prachtige knipwerk.
Als derde een foto van kroonblaadjes die ik aan het maken ben. De vijf blaadjes samen moeten een kerstroos vormen. Ik heb de buitenlijnen van de blaadjes getekend, heb er metaaldraad overheen gelegd en vast gezet. Vervolgens eerst het metaal omwikkelen met 1 afgesplitst draadje DMC garen en dan invullen met naaldkant. Eén blaadje klaar, eentje is halverwege en dan nog 3 te gaan. Wat een klus!





1 opmerking:

Ati zei

Zo bijzonder aardig van je on een page voor Jeanne te maken. Zelf had ik daar ook al aan gedacht. Misschien zomer....