zondag 16 mei 2010

1 AA en 5 ATCs

This is the AA I made for Ulla for the swap on fibre fever. I have to pick a quote and get it in the mail. It was due April 1. I ironed painted vliesofix onto commercial fabric in an olive green tone on tone print. I applied white puff paint through a stencil, puffed it up with the heatgun after drying. I painted it with opaque setacolor in the color shimmer wine and immediately rubbed most of the paint off again. I love this effect and want to do more of it.
Dit is de AA die ik voor Ulla heb gemaakt voor de swap van fibre fever. Ik moet nog een quote uitzoeken en dan gauw op de bus want ik had 'm al op 1 april moeten verzenden. Ik heb geverfde vliesofix op een olijfgroen stofje in ton sur ton gestreken. Daarna met een stencil witte puff paint aangebracht en laten drogen, vervolgens met de heatgun bewerkt zodat het volume kreeg. Ik heb de puff paint beschilderd met donker paarsrode setacolor geverfd (# 66, shimmer wine) en meteen weer eraf gewreven met een stuk keukenrol. Ik vind het resultaat erg mooi en wil hier ook vaker mee aan de slag.

This is my first try of painted and rubbed puff paint. Jose loved it so I gave it to her.
Dit is m'n probeersel van geverfde en weer afgewreven puff paint. Jose vond 'm mooi, dus heeft ze 'm gekregen.

These are 4 ATCs made for the birthday ATC swap. I cut them from the textile paper collage I showed previously on my blog. ATCs 88 - 91 for Beate, Anna, Kathy and Simone.
Dit zijn 4 ATCs voor de verjaardagsruil. Ik heb ze geknipt van de textielpapiercollage die ik al eerder heb laten zien. ATCs 88 - 91 voor Beate, Anna, Kathy en Simone.

2 opmerkingen:

Doreen G zei

Fabulous ATC's Cobi

Karen zei

Terrific ATCs!! I think you idea of working with puff paint is great. I will have to give it a try too!!