woensdag 22 december 2010

received and snowdyeing


I received this ATC from Ann through the Christmas swap of the textile ATC group. This is absolutely gorgeous. Thank you Ann.
Ik heb deze ATC van Ann ontvangen via de kerstruil van de textiel ATC groep. Deze is werkelijk schitterend. Dank je Ann.

I received this fun ATC a while ago from Lorna. She also sent along Brittish stamps for my brother who collects them. Thank you Lorna, so sweet of you. Also thanks on behalf of DB.
Ik heb deze leuke ATC al een tijdje terug ontvangen van Lorna. Ze had ook nog Engelse postzegels meegestuurd voor m'n broer die ze verzameld. Zo lief van je, ook bedankt van DB.

Arched Page made by Liz. My theme is Art Nouveau and she chose the Chrysler building to make. Isn't it wonderful? She made the top of real metal, how's that? I love it, thank you Liz.
Textiel pagina gemaakt door Liz. Mijn thema is Jugendstil en zij heeft gekozen voor het Chrysler gebouw om te maken. Goed gedaan hè? De top van het gebouw heeft ze van metaal gemaakt, hoe vind je dat. Ik vind het geweldig Liz, dank je wel.
Arched page blog.

Backside of the page.
Achterkant van de pagina.

Snow dyeing. I saw at Margeeth's blog that she used flower pots with holes in the bottom and pots below to catch the dye coming through those holes. I put fabric soaked with SA in the drip pots plus one stretched out in between all the pots. I used Benitoiet, a dark purple, Rhodoniet, a dark red and Zonnesteen an orange yellow.
Sneeuwverven. Ik zag deze opzet op Margeeth's blog. Ze heeft bloempotten met gaatjes in de bodem op potten gezet waarin het doorlekkende verf/gesmolten sneeuwmengsel wordt opgevangen. Naast de lappen onder de sneeuw heb ik ook in SA gedrenkte lappen in de lekpotten gestopt en eentje uitgespreid tussen alle potten om gemorste verf op te vangen. Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat. Ik heb verf van STV gebruikt: Benitoiet = een donkere paars, Rhodoniet = een donkerrood, Zonnesteen = een oranjegeel.

Geen opmerkingen: