dinsdag 31 juli 2012

ALQS7

I've finished my quiltlet for the swap of Another little quilt swap 7. When you click on the logo above it should bring you to the info about this swap. I've been wanting to participate in this swap before but never managed to finish my quilt in time. This time I started right away and now I have even  time to make a second one. Thinking about that.
Het quiltje voor de ruil van Another little quilt swap 7 is klaar. Als je hierboven op het logo klikt zou die je naar de instructies moeten voor deze ruil moeten brengen. Ik heb hier al langer mee aan willen doen, maar kreeg nooit een quiltje op tijd klaar. Deze keer ben ik meteen begonnen en heb ik zelfs tijd over om een tweede te maken. Ik zit er over te denken.
The finished quiltlet, 12" square. Made of layers of organza on white cotton, embroidery of French knots, each strip of French knots consisting of at least 3 colors.
Het kant en klaar quiltje, 30 cm in 't vierkant. Gemaakt van laagjes organza op witte katoen, borduurwerk van knoopsteek, iedere strook van knoopjessteken bestaat uit ten minste 3 kleuren.
Backside of the quiltlet, not quilted but tied using silk yarn.
Achterkant van het quiltje, niet doorgepit maar afgebonden met zijdegaren.
Detail embroidery. I really hope participants will like my work.
Detail borduurwerk. Ik hoop maar dat men mijn werk mooi vinden.

Geen opmerkingen: