donderdag 25 oktober 2012

bundels - tweede poging

Using the same eucalyptus leaves from the previous bundles I made four small bundles again.
This time I wound each around 2 small pieces of wood and tied each tight with cotton yarn.
The colors are different, more orange. Maybe because I used the leaves for a second time, maybe because I didn't use alum, just plain water from the tap. I don't know, The prints are clearer and I'm happy with the results.
Ik heb de eucalyptusbladeren uit de vorige bundels gebruikt om vier kleine bundeltjes te maken.
Deze keer heb ik ieder lapje strak om 2 houtjes gerold en strak vastgebonden met katoenen garen.
De kleuren zijn anders, meer oranje. Misschien omdat ik de bladeren voor een tweede keer gebruik, misschien omdat ik geen aluin heb gebruikt, alleen water uit de kraan. Ik weet het niet. De afdrukken zijn duidelijker en ik ben blij met de resultaten.
print on silk
afdruk op zijde
print on silk
afdruk op zijde
print on pfd cotton
afdruk op batikdoek
print on old cotton bedsheet
afdruk op oud Walra laken
another part of the above bedsheet
een ander deel van het laken hierboven
bundles in the pan
bundels in de pan
left over
resten

Conclusion: silk works best
Conclusie: zijde werkt het best

Geen opmerkingen: