maandag 7 september 2009

boeken

this is my new book on Brazilian Embroidery, backside and frontside.
as far as I'm concerned its a must have.
dit is mijn nieuwe boek over Braziliaans borduurwerk, voor- en achterkant.
wat mij betreft een absolute aanrader.





some time ago I purchased a punch needle. I still haven't found time to try it. but I did order this book with patterns for punch needle and they look really neat. they'll also be suitable for other types of embellishment.


enige tijd geleden heb ik een punch naald. ik heb nog geen tijd gehad ermee aan de gang te gaan. maar ik heb wel dit boek besteld met patronen voor de punch naald en het ziet er goed uit. de patronen zijn ook bruikbaar voor andere technieken.















Jeanne sent me this great book for my birthday. it has patterns in 2 languages and even tho' I have a lot of tatting books this one has new to me patterns that I'll enjoy to make.




Jeanne stuurde me dit mooie boek voor m'n verjaardag. er staan patronen in 2 talen in en al heb ik heel wat frivolité boeken hier staan toch weer patronen in die ik nog niet heb en goed kan gebruiken.
























this book was on my wish list for my birthday last month and I got it. it explains about quite a few different way to make needle lace. it doesn't give pattern but I can find those in the antique pattern library online. I try not to go there too often, I tend to get lost there and spend way to much time checking out all those great patterns.






dit boek stond op m'n verlanglijstje voor m'n verjaardag vorige maand en ik heb het gekregen. het geeft uitleg over velerlei soorten naaldkant maar geeft geen patronen. die kan ik hier vinden. ik probeer hier niet te vaak heen te gaan want ik raak gegarandeerd verdwaald en blijf rondneuzen naar mooie patronen, er is zoveel.



















Geen opmerkingen: