zondag 18 oktober 2009

quiltje en boeken

I have finished another little quilt. Its a paperpiece pattern that I reduced. I used a Jugendstil print for the stars. I love Jugendstil.
Ik heb weer een quiltje klaar. Het is een PP patroon (op papier genaaid) dat ik heb verkleind. Ik heb stof met een Jugendstil motief gebruikt voor de sterren. Ik ben gek op Jugendstil.

At the fair in Rotterdam Ahoy Charlotte Hensen was exhibiting her handmade tea cosies. I earlier wrote about a book I'd bought with knitted and crocheted tea cosies. Well, I found a second one I just had to buy. Charlotte's tea cosies are adorable and I admired each one she was showing. She recommended this book with knitted and crocheted flowers and leaves and she even helped me find the right stal to buy it. I'm totally happy with it. I've started the first flower, the poppy.
Op de beurs in Rotterdam Ahoy was een tentoonstelling van handgemaakte theemutsen van Charlotte Hensen. Ik schreef al eerder over een boek dat ik had gekocht n.a.v. de aankondiging van haar tentoonstelling. Ik heb er nog eentje gevonden, met nog veel meer te gekke theemutsen. Charlotte's theemutsen zijn ontzettend leuk en ik heb ze allemaal bewonderd. Ze heeft me dit boek met gebreide en gehaakte bloemen en bladeren aangeraden en ze heeft me zelfs geholpen de juiste kraam te vinden waar ik het kon kopen. Ik ben meteen met m'n eerste bloem begonnen: de klaproos.





1 opmerking:

Wilma zei

Gefeliciteerd met je nieuwe boeken Cobi, wat heerlijk als je zo goed kunt haken dat je dit soort dingen kunt maken! Veel plezier ermee, groetjes, WILMA