zondag 9 augustus 2009

experiment with fan

this is an experiment. I'm doing it at the size of an ATC before I make a bigger piece.
I crocheted this fan, stitched it onto a handdyed scrap of fabric. I painted it with 2 layers of Gesso, being carefull not to fill the little gaps of the crochet motif. I wanted to keep the relief.
I mixed black and cerulean blue acrylic paint to get a nice steel blue. I painted one layer of this mix, again making sure not to loose the relief. after letting it dry overnight, I took setacolor opaque in the color shimmer pearl and first painted the whole piece with it and then whiped it off with a piece of kitchen roll. it has a nice shine and kinda feels like thin leather. I love how it turned out. I will continue making it into an ATC. and I will sure this technique more often. whoever wants to swap this ATC can leave me a comment.





dit is een experiment. ik doe het in het formaat van een ATC voor ik hier iets groters van maak. ik ben begonnen met een waaier die ik heb gehaakt. die heb ik op een restje handgeverfde stof genaaid. vervolgens heb ik daar 2 lagen Gesso overheen gedaan. ik heb ervoor gezorgd niet het reliëf van het haakwerk vol te smeren. ik heb zwarte en hemelsblauwe acrylverf gemeng tot een staalblauw en daarmee 1 laag aangebracht, weer gezorgd niet het reliëf vol te smeren. dit heb ik een nacht laten drogen. toen heb ik het geheel met opake setacolor in de kleur glanzend parelmoer wit geverfd en meteen met een stuk van de keukenrol goed afgeveegd. het resultaat ziet er mooi glanzend uit en voelt aan als dun leer. ik vind het erg mooi geworden. ik ga er later een ATC van maken. en ik ga deze techniek beslist vaker toepassen. wie interesse heeft in deze ATC kan een bericht achterlaten.































2 opmerkingen:

Skye zei

Cobi, this is wonderful..I love your fan pattern...hugs, Skye

Joy V zei

Hi Cobi, I crochet also but have never thought of doing this. A great way to use of scraps of cotton and turn them into something beautiful....hugs, Joy V (from Stitchinfingers)