zondag 2 augustus 2009

final post of Rebecca's blocks, me and the cats and a finished shawl

A little later than promised but here are the 3 finished blocks for Rebecca shown together. Don't they look lovely together?
Wat later dan beloofd maar hier zijn dan Rebecca's 3 blokken die af zijn samen afgebeeld. Zien ze er niet mooi uit bij elkaar?

This is me in my new kaftan drinking my morning tea. Pussycat Minoes sitting on my lap, tomcat Casper cuddled up against me with his suck cloth(the yellow thing on my shoulder), he still cannot do without even tho' he's 9 years now.
Dit ben ik in m'n nieuwe kaftan met m'n eerste beker thee van de dag. Poes Minoes zit om schoot, kater Casper zit languit tegen me aan met z'n sabbeldoekje (dat gele ding op m'n schouder), hij kan er nog steeds niet van buiten ook al is meneer nu 9 jaar.


This week I finished knitting this shawl. Its a variegated yarn that produces irregular stripes and I like it a lot. This will look great together with jeans. The patterns looks great, but I find it hard to knit. After knitting this shawl I still haven't got it into my head. That is so rare for me.
Deze week heb ik deze sjaal afgebreid. Het gemeleerde garen geeft onregelmatige strepen en dat vind ik erg leuk. Het patroon ziet er mooi uit, maar ik vind het lastig om te breien. Ik kan het maar niet in m'n hoofd krijgen, zelfs niet na het breien van de sjaal. Dat overkomt me niet vaak.







5 opmerkingen:

Marja. zei

hallo daar!!!!!
wat zit je heerlijk, met de cats op schoot. En wat een fijn gevoel wanneer er weer ,,werk,, af is.
je ziet er goed uit, meid!!!!

Ati zei

Zo gezellig met je katten. De blokken zien er mooi uit, zo vol gewerkt.Waar haal je de tijd vandaan om tussen al het borduurwerk ook nog zo'n ingewikkeld patroon te breien, prachtig!

Janny de Roo zei

Schitterende blokken heb je gemaakt...! En ja die sabbelpoes....hihi, wij hadden er vroeger ook zo eentje. Je moest altijd oppassen voor je kleren...Aan een doekje heb ik eigenlijk nooit gedacht, was wel beter geweest!

Cobi zei

dank je Marja, ja het is heerlijk als er weer wat af is, zeker als er haast bij is.
Ati, breien is voor als ik te moe ben voor iets anders. ik zit nooit stil, mijn handen moeten gaan. ik heb een paar maanden over de sjaal gedaan hoor.
dank je Janny, onze cas pakte altijd m'n stofdoek als ik ging afstoffen, dus kreeg hij z'n eigen doek. en toen hebben we 'm afgeleerd op tshirts te sabbelen en alleen z'n eigen lap te gebruiken. Saar ons konijn wist dat ook en als ze de kans kreeg gapte ze z'n sabbeldoek en ging er op knabbelen. daardoor is meneer nu aan z'n tweede stofdoek bezig.

Jen xo zei

aww look at you and your moggies, cute. you scarf colors and pattern is really lovely too. jenxo