zaterdag 29 augustus 2009

flower fairies

this is the next fairy block I will be stitching on. I removed a little ribbon that covered the seam on the right. the frayed edge wasn't coughed properly under the ribbon and would've raveled more if I'd start working on it. I meant to put the ribbon back but now have another idea. its a very pretty ribbon tho'. maybe somewhere else. with my new book on Brazilian Embroidery by Maria Freitas and a pretty seam treatment from the latest issue of Classic stitches I have plenty of ideas for this cute block.
dit is het volgende bloemenkinderenblok waar ik aan ga werken. aan de rechterkant heb ik een bandje weggehaald. het zat over een zoom heen maar de stof zat er niet goed onder en het begon al te rafelen. liever meteen weggehaald dan dat het straks nog meer rafelt en al het werk bederft. ik wilde het bandje terugzetten maar nu heb ik een ander plan met een ander bandje. het is wel een mooi bandje dus wie weet komt het ergens anders weer tevoorschijn op 't blok. maar met m'n nieuwe boek over Braziliaans borduurwerk en een mooi zoomborduursel uit de nieuwste classic stitches heb ik alweer genoeg inspiratie om lekker aan de gang te gaan.
this willow block is now declared "finished". I've added a wicker basket and some twigs with catkins. for the basket I've woven variegated yarn over and under 5 base stitches. and the handles are cast on stitches.
dit wilgenblok is nu dan toch wel af vind ik. ik heb een tenen mand en een aantal takjes met katjes toegevoegd. voor de tenen mand heb ik met gemeleerd garen over en onder 5 lange basissteken geweven. voor de handvaten "cast on" steken. ik ken hier de Nederlandse naam niet voor.

Geen opmerkingen: