vrijdag 6 juni 2008

flowers

My balcony is rather small, only one yard square. I try to get as many flowerpots onto it as possible. There still is room for my chair, to sit and rejoice my tiny garden.
At the streetside of the balcony there is a sort of arch. I want it to get overgrown with climbing plants. The past years that hasn't been a success, but now I planted a passion flower next to one side and its growing fast and I keep tieing it to the arch. At the top of the arch I have a windrose and windchimes, a bamboo and a metal one. I love their sound.


At the left of the arch I have an Alstroemenia. It won't grow along the arch. I'm not sure which climber I will put at that side. This is the first time I'm growing these flowers and they are doing fine so far.
At the other side, against the wall, I planted my favorite, the white honeysuckle. During flowering it will turn soft yellow. In the same pot I planted an ivy and sweet peas. The sweet peas and the honeysuckle are growing like mad. Both have flower buds, but aren't blooming yet. Above these climbers I have pelargoniums and a carnation hanging against the wall. In between the pots with passionflower and honeysuckle I grow sage, yellow tomatoes and a scented pelargonium.

Op mijn kleine balkonnetje heb ik heel veel plantenbakken staan. Er past nog precies een stoel tussen, zodat ik van al dat moois kan genieten. Het balkonnetje meet 1 vierkante meter. Aan de straatkant heb ik een houten boog. Daar klimt nu een passiebloem omhoog. Die groeit erg hard en zit vol knoppen. Aan de andere kant van de boog staat een Alstroemenia. Klimmen zal die niet, maar ze staat wel mooi te bloeien. Tussen deze twee in hangt een bak met violen aan het hek en bovenaan de boog hang ik een windroos en twee windgongen, 1 van bamboe en 1 van metaal. Heerlijk geluid vind ik dat. Aan de huiskant heb ik een bak beplant met kamperfoelie, de witte die tijdens de bloeit naar
geel verkleurt. In dezelfde bak staan een klimop en Lathyrus. Ze staan in knop maar bloeien nog niet. Boven deze bak, aan de muur heb ik hang- en staande geraniums en een pot met duizendschonen. Tussen de bakken voor- en achteraan heb ik een gele tomaat, salie en citroengeranium staan. M'n planten groeien en bloeien prachtig en het is enigszins compensatie voor de tuin die ik niet heb.

Geen opmerkingen: