vrijdag 12 maart 2010

knitting for the tree

some time ago I blogged about knitting a coat for a tree because of the textile festival in my hometown at the end of March. most members of my stitch 'n' bitch group are participating. this Sunday is the last day we can return our knitted contribution. I received red yarn and this is what I'm knitting. its an easy stitch and I'm almost done.
enige tijd geleden heb ik geblogd over het inbreien van een boom vanwege het textielfestival in Leiden, einde deze maand. de meesten van onze stitch 'n' bitch groep doen mee. aankomende zondag is de laatste dag dat je je lap kan inleveren. ik had rood garen gekregen om mee te breien en dit is het resultaat. ik ben bijna klaar.

Last Saturday a couple of us got together at the Hortus Botanicus to knit and chat. You can see the various colors we are knitting with: pink, yellow, red. The tree will end up looking like a rainbow. On the picture from left to right: Gonneke, Marja (she's organising this project), Adri, Netty and Anneke (I hope I got her name right).
Afgelopen zaterdag kwam een aantal van ons bij elkaar in de Hortus Botanicus in Leiden om te breien en te kletsen. Je kunt de verschillende kleuren zien waar mee gebreid wordt: roze, geel, rood. De boom zal eruit komen te zien als een regenboog. Op de foto van links naar rechts: Gonneke, Marja (zij organiseert dit project), Adri, Netty en Anneke (ik hoop dat ik haar naam goed heb onthouden).

Netty and I.
Netty and me.

More pictures can be found here.
Hier nog meer foto's.
On another day we'll get together to crochet flowers to cover the bare branches of the tree.
Op een andere dag komen we nog bij elkaar om bloemen voor de kale takken te haken.

2 opmerkingen:

Ati zei

Hallo Cobi, er was héél veel nieuws te bekijken op je blog. Prachtige DYb's kwamen thuis en boek swap van stiting fingers is ook leuk. Ik switste even over naar het blog waarvan je de link gaf, altijd leuk om te zien wat iedereen doet met een bepaald onderwerp.
Ik ben heel benieuwd naar de aangeklede boom, heb geloof ik wel eens fotos gezien van zoiets ergens anders op de wereld.
Nu vergeet ik bijna je geverfde stof, prachtig!

kerrykatiecakes2 zei

I love hearing about this project, Cobi! I can't wait for photos of your tree all dressed!
Hugs,
Kerry