dinsdag 23 maart 2010

update


This is the surprise cloth for Ellen. Surprise cloth is a type of round robin. Ellen dyed the gorgeous blue-red fabric and passed it on. Trees, Tonny, Olga and Mia added to the cloth. I was the last one to add to the cloth. I've stenciled feathers onto synthetic felt, after drying I melted away the surrounding felt with the heatgun. I think the results looks a lot like fibers. I added 2 flowers, the stalks are fluffy blue/purple/red thread and the flowerheads are made from shiny, transparent fabric that I cut with the soldering iron and embellished with sequins and beads.
Dit is de verrassingslap voor Ellen. Verrassingslap is een soort estafette. Ellen heeft de prachtige blauwrode stof geverfd en opgestuurd. Trees, Tonny, Olga en Mia hebben aan de lap gewerkt. Ik ben de laatste en mag de lap afmaken. Ik heb veren op synthetisch vilt gesjabloneerd, na droging heb ik het omringende vilt weggesmolten met de heatgun. Ik vind ze nu op varens lijken. Ik heb vervolgens 2 bloemen toegevoegd. De stelen zijn van harig rood/blauw/paars garen en de bloemhoofden heb ik met de soldeerbout uit transparante glanzende stof gesneden en versierd met lovers en kralen.

This is the ATC I received from Jenny for the black, white + one color swap at stitchin fingers. Isn't the fine stitching stunning? I love it, thank you Jenny for this great ATC. Event he back is stitched, see below.
See our blog for more ATCs with this theme.
Dit is de ATC die ik heb ontvangen van Jenny voor de zwart, wit + 1 kleur ruil van stitchin fingers. Is het fijne borduurwerk niet fantastisch? Ik ben er helemaal weg van. Zelfs de achterkant van de ATC is met fijn borduurwerk gedaan, zie hieronder.
Kijk op ons blog voor meer ATCs met dit thema.

At Dyehards we have a spring postcard swap. This is the card Bee made for me. She knows me, I love tea. Thank you Bee for this lovely surprise in the mail.
Dyehards heeft een lente kaarten ruil. Dit is de kaart die Bee voor mij heeft gemaakt. Ze kent me, ik ben gek op thee. Wat een heerlijke verrassing in de post.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Cobi

Ik vind de lap voor Ellen prachtig geworden. Het was een moeilijke opgave maar ik vind dat we er verrassend goed uit zijn gekomen met z'n allen.Jouw toevoegingen zijn erg mooi geworden.

I love Ellen's cloth. Although it was a tough cookie to work on,I think we came out with a very nice end result.I like what you did with it!

Tonny

Janny de Roo zei

De varens vind ik erg goed geslaagd. Leuk idee om het zo te doen. De lap is in zijn totaliteit erg mooi.